2020 – השנה שהטכנולוגיה השתלטה לנו על החיים

/ / מגזין

מוקדי ‘הדרן’ נותנים מענה לעומס חסר תקדים של צרכני אינטרנט מסונן במגזר החרדי המבקשים פתרון איכותי וכשר למהדרין

שנת 2020 התחילה עם שורה של תחזיות של מומחים, שניפקו כל אחד בתחומו תחזית לעשור הקרוב. מומחי הטכנולוגיה הציגו בגרף עולה את ההשתלטות של הטכנולוגיה על כל תחום ותחום בחיים שלנו. המשותף לכל התחזיות היה שמדובר בהמשך מגמה של העשור הקודם.

ואז הגיעה הקורונה. משבר הקורונה טרף את הקלפים בכל המובנים. קשה עדיין לאמוד את ההשפעות הדרמטיות של המשבר על החיים של כולנו. מה שכבר ברור שהוא האיץ בצורה חסרת תקדים את תהליך ההשתלטות הטכנולוגיה על כל תחומי החיים.

קחו למשל את רשתות השיווק בישראל. בניגוד למשל לארה”ב שם תחום האון ליין התקדם מאוד בשנים האחרונות בעיקר בזכות ענקיות כמו ‘אמזון’ ו’וול-מארט’ בישראל הרשתות והצרכנים עדיין הצביעו ברגלים וגדשו את המרכולים ורשתות השיווק הגדולות.

כל זה כאמור עד הקורונה. תוך מספר ימים זינקו שיעורי ההזמנות באתרים של רשתות השיווק. לשיא הגיעו הדברים עם קריסה של אתר הזמנות של אחת מרשתות השיווק הגדולות. על פי הנתונים ככל שעובר הזמן נפתח פער גדול בין מועדי ההזמנה ברשתות למועד האספקה שלהם ללקוחות. על פי ההערכות ככל שילך הסגר ויתגבר אנחנו נראה פערים הולכים וגוברים בין הצרכים של הלקוחות לבין היכולת של הרשתות לעמוד בעומס ההזמנות.

כיום נדמה שכל הרשתות בישראל מבינות את הצורך בפיתוח מערכות להזמנה און ליין. ולא רק הרשתות גם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים הבינו את הצורך בפיתוח מערכות הזמנה און-ליין ורבים מהם החלו להפנות משאבים גדולים יותר לפיתוח מערכות לרכישה און ליין. אין ספק שככל שהמשבר יהיה אתנו לאורך זמן עסקים רבים יפתחו את הערוץ והמשמעות היא שיותר ויותר שירותים יהיו זמינים רק/ גם בכלים דיגיטליים.

אפקט השינוי לא נגמר רק ברכישה בחניות האון-ליין, הוא מגיע ממש לשוק העבודה. עובדים רבים נאלצים בימים אלו לעבוד מהבית, בשל סגירה וצמצום של חלק ממקומות העבודה. הצורך בעבודה מהבית יוצר עומס על מערכות וכלים המשמשים לעבודה מרחוק. חלק מהם לא עמדו בעומס שנוצר על השרתים.

השינוי בדפוסי העבודה והמעבר לעבודה מהבית משפיעים גם על המגזר החרדי. אנחנו במוקדי ‘הדרן’ עמוסים בפניות רבות של אלו שקיבלו אישור מרבותיהם לעבוד מהבית בשימוש ברשת האינטרנט המסוננת. כמו הפונים הגדולה מחייבת אותנו להיערכות מיוחדת. הכנסה של אינטרנט לבית החרדי הוא תהליך שמלווה באישור רבני ונעשה רק אחרי הבנה שזו הדרך היחידה להמשיך ולעבוד בימים הטרופים הללו.

אנו ב’הדרן’  מודעים לגודל האחריות המוטלת עלינו לספק ללקוחות שלנו אינטרנט איכותי שייתן מענה הולם לצרכים המקצועיים של הלקוחות וסינון בכשרות המהודרת של בית דין צדק בני ברק. בפרט בימים אלו שומה עלינו לעשות הכול כדי להבטיח שהצורך ההולך וגובר בשירותים טכנולוגיים לא יבוא חס וחלילה על חשבון ההנחיות של גדולי ישראל המורים את דרכינו ומנחים אותה בנוגע לאופן שבו יש לאפשר את השימוש בכלים הדיגיטליים וברשת האינטרנט.

אין ספק שגידול בצריכה של האינטרנט במגזר החרדי תחייב את כלל נותני השירותים הדיגיטליים להשקיע הרבה מאוד מחשבה בהתאמה של התוכן למגזר החרדי. אנחנו צפויים לראות כמו בהתאמה של חנויות למגזר החרדי ולצרכיו, כך יהיה גם בעולם הדיגיטלי שבו אנו נראה את החברות מפנימות את הצרכים של הלקוחות מהמגזר החרדי ומבצעות התאמות נדרשות של השפה והתוכן לצרכיו של הצרכן החרדי.