דרמה חכמה! ענקיות הטכנולוגיה והתקשורת נגד הממשל הרוסי

/ / ניוזלטר

בלחץ סגן ראש ממשלת אוקראיינה מיכאלו פדורוב על ענקיות הטכנולוגיה מכל התחומים להצטרף למאבק בפלישה הרוסית עוד ועוד קונצרני טכנולוגיה מכל התחומים מנתקים את קשריהן עם רוסיה, זאת בזמן שמוסקבה מצידה מגבילה את הרשתות החברתיות על אזרחיה כדי שלא ידעו את האמת הנוראה 🙁

המשך הלחימה באירופה גורם לעוד ועוד ענקיות טכנולוגיה מכל התחומים לנתק את קשריהן עם רוסיה, זאת בזמן שבמוסקבה מגבילים את הרשתות החברתיות.

כחלק ממאמציה של רוסיה להסתיר מידע מאזרחיה, בסוף השבוע הודיע הרגולטור האחראי על פיקוח וצנזורה על התקשורת ברוסיה, כי החליט לחסום את הגישה לפייסבוק. כמו כן, נחסמה הגישה לטוויטר וליוטיוב. במטא, חברת האם של פייסבוק, הגיבו במהרה להחלטה והודיעו כי לא יאפשרו למפרסמים רוסים להפעיל או ליצור מודעות ברשתות החברתיות שבבעלותה מכל מקום בעולם.

נשיא מטא והאחראי על נושאים גלובליים בחברה, ניק קלג, מסר בתגובה לחסימה: "בקרוב מיליוני אזרחים רוסים מן השורה ימצאו את עצמם מנותקים ממידע אמין, משוללים מהדרכים היומיומיות שלהם להתחבר עם משפחה וחברים ומושתקים".

במקביל, חברת התשלומים PayPal הפסיקה את שירותיה ברוסיה והצטרפה לחברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות בהשעיית הפעילות במדינה. "בנסיבות הנוכחיות, אנו משעים את שירותי PayPal ברוסיה", אמר הנשיא והמנכ"ל דן שולמן בהצהרה. הוא הוסיף כי החברה "עומדת לצד הקהילה הבינלאומית בגנות התוקפנות הצבאית האלימה של רוסיה באוקראינה".

גם ענקיות השבבים אינטל ו- AMD פרסמו הצהרת גינוי על פלישת רוסיה לאוקראינה והודיעו על השעיית המשלוחים ללקוחות במדינה, זאת בנוסף לענקיות התקשורת BBC ו CNN -שהשעו את הדיווחים. בנוסף, גם מיקרוסופט הודיעה כי עצרה את כל מכירות המוצרים והשירותים שלה ברוסיה.

ענקית נוספת שהצטרפה לחרם היא חברת ספוטיפיי השוודית המספקת שירותי הזרמת מוזיקה, שהודיעה בסוף השבוע כי היא סוגרת את משרדה ברוסיה ללא הגבלת זמן בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה. "העדיפות הראשונה שלנו בשבוע האחרון הייתה בטיחות העובדים שלנו, ולהבטיח שספוטיפיי תמשיך לשמש מקור לחדשות גלובליות ואזוריות בתקופה שבה הגישה למידע חשובה מאי פעם", אמרה ספוטיפיי בהצהרה. עוד הוסיפה החברה כי מאז תחילת המלחמה הגבילה את התפוצה של תכנים בבעלות כלי תקשורת רוסיים.

You must be logged in to post a comment.